Wyzwanie LBA numer 3

23:06

Witajcie Kochani! :D
Dzisiaj przychodzę do was z kolejnym wyzwaniem LBA, do którego nominował mnie Daniel, do którego oczywiście serdecznie was zapraszam. Jak zwykle postarał się o kreatywne pytania, na które przyznaje, nie było łatwo odpowiedzieć. Musiałam się nieźle nagłowić przy niektórych z nich. Także bez przedłużania przejdźmy do konkretów. :)


1. Wyobraź sobie, że dostajesz jako pierwsza wiadomość o tym, że za 24 godziny wybuchnie bomba, która zniszczy świat. Wiesz kto jest zamachowcem i masz szansę go przekonać, że nie warto tego robić. Jakiego wygadanego i zaufanego bohatera książkowego zabierzesz ze sobą na spotkanie z terrorystą, żeby pomógł Ci go przekonać do rozbrojenia bomby? Uzasadnij swój wybór.

Hmm, to był bardzo ciężki wybór między dwojgiem najbliższych memu sercu bohaterów. W końcu wybór padł na Myrona Bolitara. Dlaczego? A dlatego, że swoim specyficznym poczuciem humoru rozbroi każdego, nawet samego terrorystę. Oczywiście włącznie z bombą. ;)

2. Masz możliwość "ożywienia" jednej wybranej postaci książkowej i wprowadzenia jej do swojego życia. Kto to jest i kim dla Ciebie będzie?

Kolejne pytanie z kategorii "ciężkich". Nikogo nie zdziwi moja odpowiedź, że tym bohaterem byłby Windsor Horne Lockwood III. No bo któż by też inny, jak nie on. A kim by dla mnie był? Toż to oczywiste, że moim kochankiem i obrońcą! :D Win nadaje się do tego idealnie.

3. Masz do wyboru: czytanie wszystkich książek bez możliwości dzielenia się wrażeniami na ich temat z kimkolwiek albo czytanie ciągle tylko 5 tych samych książek (wybranych przez Ciebie) ale z możliwością dzielenia się opinią z innymi. Co wybierasz?

Poza społecznością książkoholików na Instagramie oraz poza blogiem, nie mam zbytnio z kim dzielić się wrażeniami po przeczytanych książkach. Także czytanie wszystkich książek bez możliwości rozmawiania o nich nie byłoby dla mnie żadnym problemem. Stąd też wybieram właśnie tę opcję.

4. Czy masz taką książkę, którą przeczytałaś w jeden dzień? Jeśli tak, to jaka to była książka?

Oj, żeby to tylko jedna taka się trafiła. Było nawet sporo takich książek, nie wiem czy wszystkie pamiętam, ale wymienię kilka z nich:
- "Romeo i Julia" William Shakespeare
- "Odnaleziony" Harlan Coben
- "Carrie" Stephen King
- "Carte blanche" Jacek Lusiński
- "Mały Książę" Antoine de Saint-Exupery
- "W głębi lasu" Harlan Coben
Pewnie jeszcze kilka by się znalazło, ale moja pamięć niestety nie należy do niezawodnych. :D

5. Wolisz książki, które mają wiele bardzo krótkich rozdziałów czy ledwie kilka ale za to bardzo długich rozdziałów.

Tutaj bardzo ciężko jest mi wybrać odpowiedź. W zasadzie to jest mi wszystko jedno, jeśli chodzi o ten aspekt. Najważniejsze, żeby książka była wciągająca z wartką akcją tak, żeby nie chciało się odrywać od czytania. Wtedy nawet długie rozdziały mijają szybko.

6. Jakie byłoby pierwsze pytanie, które zadałabyś swojemu ulubionemu autorowi na spotkaniu autorskim?

Pytanie będzie skierowane oczywiście do Harlana Cobena i hmm... Szczerze? Sama nie wiem. Wiele pytań chciałabym mu zadać i teraz ciężko mi wybrać jedno. Na pewno chciałabym wiedzieć kim się wzorował tworząc postać Windsora, ile jeszcze będzie części z Myronem i dlaczego nie przyjeżdża do Polski. :D

7. Masz możliwość wybrania pojedynczej książki, która będzie kontynuowana w postaci serii. Losy bohaterów, której książki być wybrała?

Pierwsza moja myśl to "Behawiorysta" Remigiusza Mroza. Bardzo podobała mi się ta książka, a postać Gerarda została wykreowana po mistrzowsku. Także z chęcią przeczytałabym o dalszych jego losach. :)

8. Jaka przeczytana przez Ciebie książka zasługuje na tytuł "najdziwniejszej"?

Daniel, że tak zapytam, skąd Ty bierzesz te pytania? :D
Aż musiałam szybko przejrzeć moje zbiory, bo w przeciwnym razie ciężko byłoby mi sobie przypomnieć, jaka książka może zasługiwać na to miano. A jest nią z całą pewnością "Pamiętnik lesbijki". Z początku była nawet ciekawa i wciągająca, ale im dalej, tym coraz gorzej i dziwnie.

9. Jaka jest seria książkowa, którą chciałabyś skompletować?

Na ten moment jest to seria z Isles i Rizzoli autorstwa Tess Gerritsen. Mam póki co tylko trzy książki, ale może niebawem uda mi się to zmienić.

10. Znajomy, który nigdy nie czytał książek chciałby zacząć przygodę z czytelnictwem. Jaką książkę nie znając kompletnie gustu znajomego być mu poleciła?

Bez wahania poleciłabym książkę Harlana Cobena. A którą konkretnie? "W głębi lasu", bo to od niej zaczęła się moja miłość do twórczości tego autora i chciałabym, żeby mój znajomy podzielił te uczucia.

11. W jakich miejscach najczęściej zaopatrujesz się w książki?

Książki najczęściej kupuję przez Internet, głównie na nieprzeczytane.pl, aros.pl oraz bonito.pl. Często zdarza mi się również zrobić zakupy na znak.com.pl czy też ostatnimi czasy na oczytani.pl. :)


To już wszystkie pytania. Teraz powinnam wymyślić własne i nominować kolejne osoby do tego tagu. Ale, że jestem zbyt leniwa i w ostatnich czasach mało kreatywna, nie zrobię tego. Takie małe urozmaicenie, a co. :D W końcu, jak to mówią, reguły są po to, żeby je łamać. ;)
Także to by było na tyle, miłego wieczoru Kochani.
Pozdrawiam! :)

You Might Also Like

0 komentarze

Popularne Posty

Etykiety

Aga Lesiewicz Agata Czykierda-Grabowska Alek Rogoziński Amanda Prowse Amy A. Bartol Andy Weir Antonio Manzini Bartłomiej Świderski Bartosz Szczygielski book haul Borwin Bandelow Cara Delevingne Cecelia Ahern Chris Carter Colleen Hoover D.K. Hamlin Elie Grimes Ewa Ornacka Fantastyka Gene Stone Guillaume Musso Harlan Coben Inne Insignis J. D. Barker J. P. Monninger Jenny Blackhurst Jessica Khoury Jill Santopolo John Scalzi Jojo Moyes Jonas Winner Jørn Lier Horst JP Delaney Karin Slaughter Katarzyna Bonda Katarzyna Puzyńska Keigo Higashino Kerry Daynes Kim Holden Kryminał Lisa Gardner Literatura faktu Literatura naukowa Literatura obyczajowa Literatura współczesna Luke Allnutt Magda Stachula Marc Levy Marcin Hybel Max Bentow Meghan Quinn Melanie Benjamin Michael Greger Między słowami Misha Glenny Młodzieżówka Monika Gomółka Moondrive NA Nicholas Sparks Ninni Schulman Nora Roberts OMG Books Ove Løgmansbø Patrick Suskind Podsumowanie Projekt Mindfulness Remigiusz Mróz Richard Paul Evans Rick Riordan Robert D. Hare Robert Dugoni Robyn Schneider Romans S.K. Tremayne Sara Barnard Sarah Jio Saroo Brierley Tagi Tess Gerritsen Tetsuya Honda Thomas Arnold Thriller Thriller medyczny Thriller psychologiczny Val McDermid Wydawnictwo Akurat Wydawnictwo Albatros Wydawnictwo Czarna Owca Wydawnictwo Dolnośląskie Wydawnictwo Filia Wydawnictwo Initium Wydawnictwo Jaguar Wydawnictwo Literanova Wydawnictwo Muza Wydawnictwo Otwarte Wydawnictwo Poznańskie Wydawnictwo Rebis Wydawnictwo Smak Słowa Wydawnictwo Sonia Draga Wydawnictwo SQN Wydawnictwo Vectra Wydawnictwo WAB Wydawnictwo Znak YA Zapowiedzi wydawnicze Ze słownikiem Znak Literanova