Harlan Coben - Mistyfikacja

18:43

"[...] przeszłość nie odejdzie, choćbyśmy nie wiem jak bardzo sobie tego życzyli."


Laura Ayars - była modelka, a obecnie właścicielka domu mody Svengali, oraz David Baskin - koszykarza NBA - wydają się być dla siebie stworzeni. Piękni, bogaci i zakochani w sobie do szaleństwa. Wyjeżdżają na drugi koniec świata, nie mówiąc o tym nikomu. Niestety tragiczny wypadek przerywa ich miesiąc miodowy w Australii. Okoliczności nie są do końca znane, jednak wszystko wskazuje na to, że David utonął w oceanie. Tylko jak to się stało, że tak dobry sportowiec, w tym i pływak, mógł utonąć?

Laura nie potrafi pogodzić się z tą sytuacją, jest zrozpaczona. Poddaje w wątpliwość oficjalną wersję śmierci męża, oraz nieświadoma niebezpieczeństwa zaczyna prowadzić własne "śledztwo". Czy to rzeczywiście był wypadek, czy samobójstwo, a może morderstwo? Komuś mogło zależeć na śmierci Davida? Dziewczyna za wszelką cenę chce dojść do prawdy, jednak Ci którzy mogli znać odpowiedzi na jej pytania - giną.
Komu zależy na tym, aby nie poznała prawdy? I o co tak na prawdę tutaj chodzi?

***

Na te pytania odpowiedzi znajdziecie w "Mistyfikacji", która bardzo mi się podobała. Podchodziłam do niej sceptycznie, bo widziałam mnóstwo różnych opinii. Chociaż jeśli chodzi o tego autora, to wiem, że nigdy mnie nie zawiedzie. Także stwierdziłam, że i w tym przypadku tak być nie może i nie myliłam się. Autor już na wstępie zaznacza, że napisał ją w wieku dwudziestu kilku lat i żeby nie sięgać po nią, jeśli jest to pierwsze spotkanie z jego twórczością. A dlatego, że ja na swoim koncie przeczytanych książek Cobena mam już sporo to pozwoliłam sobie ją przeczytać. Jest to chyba najgrubsza książka tego autora, ale mimo to czytało się ją ekspresowo. Nawet nie zauważyłam kiedy byłam przy końcu. Ale to już normalne i zdążyłam się do tego przyzwyczaić.

Kolejna sprawa z przeszłości, która odbija się na niewinnych ludziach w teraźniejszości. Dobrze wykreowani bohaterowie. Jedna osoba chcąca dowieść prawdy, narażająca przy tym życie wielu osób, w tym i swoje. Mnóstwo śladów, które prowadzą donikąd. Pytania bez odpowiedzi. Wartka akcja, która zatrzymuje się na chwilę, aby zaraz znów przyspieszyć. Właśnie to wszystko znajdziecie w tej książce. Mimo, że w połowie książki zaczynamy się domyślać pewnych rzeczy, to nie psuje nam to dalszej lektury, ponieważ najważniejsze wątki nadal pozostają nieznane. A na końcu jak zawsze czeka na nas zaskoczenie.


Jeśli znacie styl pisania Cobena i lubicie jego książki, to zachęcam was do sięgnięcia i po tę powieść. Na pewno się nie zawiedziecie. Bohaterów, zresztą tak jak zawsze, polubiłam od razu. Bywali tacy, którzy średnio mi pasowali, ale cóż, w tego typu książkach przecież muszą pojawiać się czarne charaktery. W dodatku część akcji toczy się w pięknej Australii, która jest moim marzeniem. To był dodatkowy plus tej historii. Także co tu dużo mówić, polecam przeczytać!
Moja ocena to: 8/10.

Tak wiem, trochę zaniedbałam bloga, jednak nie mam ostatnio na nic czasu. Jak nie praca, to uczelnia, to jeszcze pisanie pracy licencjackiej. Mam jednak nadzieję, że nie uciekniecie ode mnie tak szybko z powodu mniejszej aktywności tutaj. Posty będą pojawiały się rzadziej, ale nie planuję zaprzestać pisania. :)

Na dzisiaj to już tyle.
Pozdrawiam! :)

You Might Also Like

7 komentarze

  1. Uwielbiam Cobana, w każdej postaci i za każdym razem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba mam ją chęć przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, ale jeśli nie czytałaś jeszcze żadnej książki Cobena to polecam najpierw wziąć się za któraś z książek z poprzedniego posta. ;)

      Usuń
  3. Brzmi ciekawie oraz interesująco i na pewno kiedyś sięgnę po tę pozycję, jednak kusi mnie teraz seria z Myronem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. 58 year-old Research Assistant III Perry Cater, hailing from Listuguj Mi'gmaq First Nation enjoys watching movies like Yumurta (Egg) and Backpacking. Took a trip to Mausoleum of Khoja Ahmed Yasawi and drives a Safari. na na tej stronie internetowej

    OdpowiedzUsuń

Popularne Posty

Etykiety

Aga Lesiewicz Agata Czykierda-Grabowska Alek Rogoziński Amanda Prowse Amy A. Bartol Andy Weir Antonio Manzini Bartłomiej Świderski Bartosz Szczygielski book haul Borwin Bandelow Cara Delevingne Cecelia Ahern Chris Carter Colleen Hoover D.K. Hamlin Elie Grimes Ewa Ornacka Fantastyka Gene Stone Guillaume Musso Harlan Coben Inne Insignis J. D. Barker J. P. Monninger Jenny Blackhurst Jessica Khoury Jill Santopolo John Scalzi Jojo Moyes Jonas Winner Jørn Lier Horst JP Delaney Karin Slaughter Katarzyna Bonda Katarzyna Puzyńska Keigo Higashino Kerry Daynes Kim Holden Kryminał Lisa Gardner Literatura faktu Literatura naukowa Literatura obyczajowa Literatura współczesna Luke Allnutt Magda Stachula Marc Levy Marcin Hybel Max Bentow Meghan Quinn Melanie Benjamin Michael Greger Między słowami Misha Glenny Młodzieżówka Monika Gomółka Moondrive NA Nicholas Sparks Ninni Schulman Nora Roberts OMG Books Ove Løgmansbø Patrick Suskind Podsumowanie Projekt Mindfulness Remigiusz Mróz Richard Paul Evans Rick Riordan Robert D. Hare Robert Dugoni Robyn Schneider Romans S.K. Tremayne Sara Barnard Sarah Jio Saroo Brierley Tagi Tess Gerritsen Tetsuya Honda Thomas Arnold Thriller Thriller medyczny Thriller psychologiczny Val McDermid Wydawnictwo Akurat Wydawnictwo Albatros Wydawnictwo Czarna Owca Wydawnictwo Dolnośląskie Wydawnictwo Filia Wydawnictwo Initium Wydawnictwo Jaguar Wydawnictwo Literanova Wydawnictwo Muza Wydawnictwo Otwarte Wydawnictwo Poznańskie Wydawnictwo Rebis Wydawnictwo Smak Słowa Wydawnictwo Sonia Draga Wydawnictwo SQN Wydawnictwo Vectra Wydawnictwo WAB Wydawnictwo Znak YA Zapowiedzi wydawnicze Ze słownikiem Znak Literanova