Wyzwanie LBA numer 2

19:15

Hej kochani! :*
Dzisiaj przychodzę do was z drugim już LBA, do którego tym razem zaprosiła mnie Angelika z uwielbiamczytac.pl,do której przy okazji serdecznie was zapraszam!
Mam nadzieję, że lubicie poczytać też inne posty, niż recenzje, bo prócz tego tagu mam dla was jeszcze jeden. ;) Także bez zbędnej gadaniny, zaczynam odpowiadanie.


1. Książka, która Cię wzruszyła.

Jak mam być szczera to prościej byłoby odpowiedzieć na pytanie, która książka Cię NIE wzruszyła. Niestety należę do osób, które szybko się wzruszają, nawet na drobiazgach, także takich książek jest wiele. Ale jedną z nich jest wspaniały "Promyczek" Kim Holden, którego miałam okazję niedawno czytać. Zapraszam na recenzję, którą znajdziecie TUTAJ. :)

2. Którego pisarza/pisarkę cenisz najbardziej? Dlaczego?

Podejrzewam, że nikogo nie zdziwi moja odpowiedź, że jest to Harlan Coben. Cenię go za wspaniałe książki, które zawsze wyciągają mnie z kaca książkowego. Przy okazji wciągając mnie w kolejnego, ale to już pomińmy. Za jego historie, intrygi, napięcie, które buduje w świetny sposób. Za wykreowanych bohaterów, których nie da się nie lubić. Szczególnie Myrona i Wina. ;)

3. Czy zdarza Ci się robić notatki w książkach, które czytasz?

Póki co zdarzyło mi się tylko w jednej książce. W zasadzie nie były to jakieś obszerne notatki z przemyśleniami, a pisanie nazwisk osób, które podejrzewam o dane morderstwa. :D

4. Ulubiona lektura szkolna?

Ciężko wybrać mi jedną, więc wymienię te, które wspominam najlepiej i które były czytane przeze mnie nie jeden raz. Są to: "Tajemniczy ogród", "Romeo i Julia" i  "Mały książę".

5. Jak zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem?

W zasadzie to czytam odkąd pamiętam. Książki zawsze mi towarzyszyły. Wiadomo raz czytało się więcej, raz mniej, ale przynajmniej jedna lub dwie książki w ciągu roku musiały być przeczytane. Ale czytać tak "na poważnie" tak jak teraz, to zaczęłam jakoś ponad trzy lata temu. Koleżanka pożyczyła mi książkę "Lasy w płomieniach" Nory Roberts i przez nią zaczęłam czytać i kupować książki nałogowo. ;)

6. Książka, która Cię rozczarowała?

Znajdzie się kilka takich książek, ale wymienię dwie. Pierwsza to "Pochłaniacz" Katarzyny Bondy. Spodziewałam się czegoś lepszego. Drugą są "Poszukiwania" Nory Roberts. Ogólnie książka była ciekawa, ale autorkę stać na coś więcej i wiem, że końcową akcję mogła poprowadzić w naprawdę genialny sposób. Niestety tego nie zrobiła, a szkoda.

7. Co skłoniło Cię do założenia bloga?

Już od dawna prowadziłam różne blogi, raz dłużej, raz krócej. Kiedy zaczęłam prowadzić Bookstagram, stwierdziłam, że chcę czegoś więcej. Dzielić się z innymi nie tylko zdjęciami książek, które czytam, ale i opiniami o nich. A z tego powodu, że Instagram ma ograniczoną ilość znaków, postanowiłam założyć bloga, żeby móc dodawać tutaj recenzje. I tak oto powstał, mój mały, książkowy świat w Internecie. :)

8. Jakie nadzieje wiążesz ze swoim blogiem?

Żadnych szczególnych nadziei z nim nie wiążę. Jedynie chcę nadal pisać na nim recenzje i różne inne posty, no i w miarę regularnie. Co niestety nie zawsze mi wychodzi, ale staram się jak mogę. ;)
Oczywiście bardzo będę się cieszyć, jeśli znajdą się kolejni ludzie, którzy chętnie będą czytać moje wypociny tutaj. Samo pisanie daje mi dużo frajdy, ale jak widzę, że jest ktoś to to czyta czy komentuje to moje serce rośnie z radości. Ale podejrzewam, że nawet jeśli nikt by tego nie czytał to i tak dalej bym pisała.

9. Jaki jest Twój ulubiony gatunek literacki?

Na to pytanie nie mogę odpowiedzieć inaczej, jak: kryminały/thrillery/sensacja, zdecydowanie! :)

10. Co denerwuje Cię w książkach?

Wymienię od myślnika, żeby było przejrzyście:
- Za szybko się kończą, a niektóre książki są tak genialne, że jak dla mnie mogłyby trwać wiecznie!
 - Wydanie opasłego tomiszcza w miękkiej okładce, zamiast w twardej. Nienawidzę tego, gdy podczas czytania takich właśnie książek, grzbiet się łamie i wygląda to bardzo nieestetycznie.
- Wydanie serii książek, których każda okładka jest z innej parafii. Na szczęście to nie zdarza się często, ale niestety takie sytuacje mają miejsce.
To by było chyba tyle, albo po prostu coś mi wyleciało z głowy. Jak sobie przypomnę to pewnie dopiszę. ;)

11. Co według Ciebie dało Ci czytanie?

Czytanie rozwinęło moją wyobraźnię, poszerzyło mój zasób słów, który szczerze powiedziawszy nadal jest ubogi, ale już nie tak samo jak wcześniej. ;) Nie mam już takiego problemu z dłuższymi wypowiedziami. A co najważniejsze, dzięki czytaniu poznałam wielu wspaniałych ludzi, którzy dzielą ze mną tę pasję. To jest dla mnie największy plus czytania.

Z odpowiedzi to by było wszystko. Do LBA nominuję:

- Adriannę z eratoczyta.pl
- Paulinę z reading-mylove.blogspot.com
- Paulinę z kryminalniezakrecona.blogspot.com
- Ewelinę i Ilonę z overreading.blogspot.com

Mam nadzieję, że odpowiecie na moje "wyzwanie". ;)
Oto moje pytania dla was:

1. Wolisz wypożyczać książki czy kupować?
2. Zaznaczasz cytaty w książce markerem, karteczkami indeksującymi czy przepisujesz je do specjalnego zeszytu z cytatami?
3. Należysz do grupy ludzi, która czytając zagina rogi, zakreśla cytaty, je nad książką, kąpię się z nią, czy raczej dbasz o nią jak o dziecko, żeby zawsze wyglądała jak nowa?
4. Ile nieprzeczytanych książek znajduje się w Twojej biblioteczce?
5. Gdybyś miała okazję przenieść się do świata wybranej przez siebie książki to do jakiej i dlaczego?
6. Jeśli miałabyś napisać książkę, do jakiego gatunku by się zaliczała?
7. Jaka książka najbardziej zapadła Ci w pamięci?
8. Czy masz coś takiego, bez czego nie potrafisz czytać? Jakiś specjalny gadżet, konkretną muzykę, albo coś co dodaje klimatu?
9. Gdybyś mogła spotkać się tylko z jednym autorem/autorką to kto by to był i dlaczego?
10. Jaki jest Twój czytelniczy nawyk?


Jakoś udało mi się wymyślić 10 pytań. Nie powiem, ciężko było, starałam się być kreatywna. Chociaż pewnie i tak już gdzieś się pojawiły podobne, jeśli nie takie same.
Bądźmy szczerzy, nie jestem najlepsza w takie klocki. :D

Na dzisiaj to tyle. Do następnego postu.
Pozdrawiam! :)

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Dziękuję za nominację :* Bardzo podobają mi się te pytania i z przyjemnością na nie odpowiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękujemy za nominację, niedługo przygotujemy posta z odpowiedziami :* Zastanawiam się po przeczytaniu "Nieznajomego", co ten Coben w sobie ma, że ma takich wiernych fanów, bo niestety nie umiałam tego dostrzec. Ale obiecałam dać mu jeszcze szansę, więc nie zniechęcam się i niedługo sięgnę po coś, co mi polecałaś na Instagramie :) I.
    PS. Jak można nie lubić złamanych grzbietów i takich "zużytych" książek, no jak? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się! :* Nie wiedziałam czy będziecie chętne bo nie widziałam, żadnych tagów u was. ;)
      Kochana, koniecznie sięgnij. "Nieznajomy" na mnie też nie zrobił jakiegoś wielkiego wrażenia. Podobał mi się, ale szału nie było. ;p
      To nie tak, że nie lubię "zużytych" książek, po prostu niektóre grzbiety tak brzydko się łamią i to niefajnie wygląda. :(

      Usuń

Popularne Posty

Etykiety

Aga Lesiewicz Agata Czykierda-Grabowska Alek Rogoziński Amanda Prowse Amy A. Bartol Andy Weir Antonio Manzini Bartłomiej Świderski Bartosz Szczygielski book haul Borwin Bandelow Cara Delevingne Cecelia Ahern Chris Carter Colleen Hoover D.K. Hamlin Elie Grimes Ewa Ornacka Fantastyka Gene Stone Guillaume Musso Harlan Coben Inne Insignis J. D. Barker J. P. Monninger Jenny Blackhurst Jessica Khoury Jill Santopolo John Scalzi Jojo Moyes Jonas Winner Jørn Lier Horst JP Delaney Karin Slaughter Katarzyna Bonda Katarzyna Puzyńska Keigo Higashino Kerry Daynes Kim Holden Kryminał Lisa Gardner Literatura faktu Literatura naukowa Literatura obyczajowa Literatura współczesna Luke Allnutt Magda Stachula Marc Levy Marcin Hybel Max Bentow Meghan Quinn Melanie Benjamin Michael Greger Między słowami Misha Glenny Młodzieżówka Monika Gomółka Moondrive NA Nicholas Sparks Ninni Schulman Nora Roberts OMG Books Ove Løgmansbø Patrick Suskind Podsumowanie Projekt Mindfulness Remigiusz Mróz Richard Paul Evans Rick Riordan Robert D. Hare Robert Dugoni Robyn Schneider Romans S.K. Tremayne Sara Barnard Sarah Jio Saroo Brierley Tagi Tess Gerritsen Tetsuya Honda Thomas Arnold Thriller Thriller medyczny Thriller psychologiczny Val McDermid Wydawnictwo Akurat Wydawnictwo Albatros Wydawnictwo Czarna Owca Wydawnictwo Dolnośląskie Wydawnictwo Filia Wydawnictwo Initium Wydawnictwo Jaguar Wydawnictwo Literanova Wydawnictwo Muza Wydawnictwo Otwarte Wydawnictwo Poznańskie Wydawnictwo Rebis Wydawnictwo Smak Słowa Wydawnictwo Sonia Draga Wydawnictwo SQN Wydawnictwo Vectra Wydawnictwo WAB Wydawnictwo Znak YA Zapowiedzi wydawnicze Ze słownikiem Znak Literanova