Thomas Arnold - 33 dni prawdy

10:01

"- [...] Wie pan, co jest największym grzechem ludzkości? [...]
- Nieświadomość."



Tytuł książki: "33 dni prawdy"
Autor: Thomas Arnold
Wydawnictwo: Vectra
Data premiery: 27 luty 2015
Liczba stron: 416

Kiedy pewnego wieczoru Dona Jonson wraca do domu, strach zaciska pętle na jej szyi i paraliżuje całe ciało. Nie może uwierzyć w to, co widzi, a to, momentalnie przywołuje demony przeszłości. Kiedy za oknem dostrzega sylwetkę mężczyzny, barykaduje się w domu i próbuje wezwać pomoc.
Dwa dni później, policja z Cleveland, odnajduje jej ciało w wannie. Jedynym śladem, który może rzucić nieco światła na okoliczności jej śmierci jest dwudziestoletnie zdjęcie, na którym stoi ta sama kobieta w habicie zakonnym wśród gromadki dzieci. Trop prowadzi do sierocińca, w którym pracowała przed wieloma laty.
W trakcie trwania śledztwa, zaczynają ginąć kolejne osoby. Początkowo prosta sprawa z czasem komplikuje się i na światło dzienne wychodzą przerażające fakty. Dwaj detektywi z wydziału zabójstw - James Adams i David Ross - szybko uświadamiają sobie, że ostateczna prawda została przed nimi ukryta dużo głębiej, niż z początku myśleli.

***

Thomas Arnold, to polski autor piszący pod pseudonimem. I wiecie co? Pisze w taki sposób, że gdybym wcześniej się nie dowiedziała, że autor jest Polakiem, to chyba bym w to nie uwierzyła. Takie książki kojarzą mi się z amerykańskimi pisarzami. Ale to tylko daje do myślenia, że cudze chwalicie, swego nie znacie. "33 dni prawdy" to moje pierwsze spotkanie z twórczością Thomasa Arnolda, ale na pewno nie ostatnie. Dawno nie czytałam tak dobrego kryminału! Ostatnio naprawdę ciężko mnie czymś zaskoczyć i zaciekawić, jeśli chodzi o tego typu książki. Często zdarza się, że schematy są powielane lub są po prostu nudne. W tym przypadku się miło zaskoczyłam.

Powieść czyta się w zasadzie jednym tchem. Akcja nie zwalnia tempa, niemalże cały czas się coś dzieje. Mamy kilka wątków, które z pozoru nie mają ze sobą nic wspólnego, po czym okazuje się, że jednak wręcz przeciwnie. Z początku myślałam, że może wprowadzić to pewien chaos, ale tak się nie stało. Nieprzewidywalność, brutalność i bohaterowie - wszystko tutaj jest takie, jakie być powinno, czyli świetne! Morderstwa, które w żaden sposób wydają się ze sobą nie łączyć, są ciągiem jednego wydarzenia sprzed lat. Żeby poznać rozwiązanie, trzeba się cofnąć kilkanaście lat wstecz. Coś Wam to przypomina? Już przed sięgnięciem po tę pozycję słyszałam porównanie, że autor pisze książki w stylu Cobena i jest ono w pełni trafne. Pewnie też właśnie dlatego tak bardzo mi się spodobała.


Czytając, z początku miałam w głowie jedną myśl: "co tu się dzieje!?", po czym w trakcie kiełkowała się pewna teoria i już myślałam, że wiem co się stało, że już rozszyfrowałam autora, po czym zagrano mi na nosie i uświadomiono, że tak naprawdę nic nie wiedziałam. Po skończeniu lektury byłam w takim szoku, dosłownie nie wierzyłam w to, co się tam wydarzyło. Jakbym dostała obuchem w głowę. I właśnie to uwielbiam w kryminałach! Kiedy nie potrafię rozgryźć zakończenia. Bo cóż to za frajda z czytania, kiedy książka jest przewidywalna?

Jeśli szukacie dobrego kryminału, który pochłonie Was bez reszty, to z czystym sumieniem mogę Wam polecić "33 dni prawdy". Myślę, że fanom Cobena na pewno przypadnie do gustu. A fakt, że autor jest polakiem, jest tu ogromnym plusem. Thomas Arnold udowadnia, że mamy równie świetnych autorów, których możemy stawiać na równi z zagranicznymi. Jak wcześniej wspominałam, to było moje pierwsze spotkanie z twórczością tego autora, ale na pewno nie ostatnie!
Moja ocena książki, to: 8/10.

Za egzemplarz książki bardzo dziękuję autorowi - Thomas Arnold, jak i Wydawnictwu Vectra


I dziękuję Magdzie za to, że poleciła mi książki tego autora! :)

You Might Also Like

0 komentarze

Popularne Posty

Etykiety

Aga Lesiewicz Agata Czykierda-Grabowska Alek Rogoziński Amanda Prowse Amy A. Bartol Andy Weir Antonio Manzini Bartłomiej Świderski Bartosz Szczygielski book haul Borwin Bandelow Cara Delevingne Cecelia Ahern Chris Carter Colleen Hoover D.K. Hamlin Elie Grimes Ewa Ornacka Fantastyka Gene Stone Guillaume Musso Harlan Coben Inne Insignis J. D. Barker J. P. Monninger Jenny Blackhurst Jessica Khoury Jill Santopolo John Scalzi Jojo Moyes Jonas Winner Jørn Lier Horst JP Delaney Karin Slaughter Katarzyna Bonda Katarzyna Puzyńska Keigo Higashino Kerry Daynes Kim Holden Kryminał Lisa Gardner Literatura faktu Literatura naukowa Literatura obyczajowa Literatura współczesna Luke Allnutt Magda Stachula Marc Levy Marcin Hybel Max Bentow Meghan Quinn Melanie Benjamin Michael Greger Między słowami Misha Glenny Młodzieżówka Monika Gomółka Moondrive NA Nicholas Sparks Ninni Schulman Nora Roberts OMG Books Ove Løgmansbø Patrick Suskind Podsumowanie Projekt Mindfulness Remigiusz Mróz Richard Paul Evans Rick Riordan Robert D. Hare Robert Dugoni Robyn Schneider Romans S.K. Tremayne Sara Barnard Sarah Jio Saroo Brierley Tagi Tess Gerritsen Tetsuya Honda Thomas Arnold Thriller Thriller medyczny Thriller psychologiczny Val McDermid Wydawnictwo Akurat Wydawnictwo Albatros Wydawnictwo Czarna Owca Wydawnictwo Dolnośląskie Wydawnictwo Filia Wydawnictwo Initium Wydawnictwo Jaguar Wydawnictwo Literanova Wydawnictwo Muza Wydawnictwo Otwarte Wydawnictwo Poznańskie Wydawnictwo Rebis Wydawnictwo Smak Słowa Wydawnictwo Sonia Draga Wydawnictwo SQN Wydawnictwo Vectra Wydawnictwo WAB Wydawnictwo Znak YA Zapowiedzi wydawnicze Ze słownikiem Znak Literanova