Chris Carter - Krucyfiks

16:46

W opuszczonej chacie, w parku narodowym Los Angeles National Forest, policjanci odkrywają zwłoki młodej kobiety. Ofiara była okrutnie torturowana, aż zmarła z wycieńczenia. Sprawca przywiązał jej nadgarstki do dwóch równolegle ustawionych drewnianych pali. Kobietę ułożono tak, jakby klęczała podczas modlitwy, a na jej karku morderca zostawił podpis w postaci podwójnego krzyża. Ten sam symbol, którego kilka lat wcześniej używał seryjny morderca, nazwany Krucyfiksem. Jednak jest jeden problem. Morderca został złapany i wykonano karę śmierci. Czy to możliwe, że znalazł się naśladowca, który dotarł do tajnych szczegółów tamtych zbrodni? Czy może skazano niewłaściwego człowieka?
Robert Hunter, detektyw pracujący przy tej sprawie, nigdy nie był całkowicie pewny, że złapano właściwego człowieka. Dlatego kiedy odbiera telefon i słyszy znajomy, zniekształcony głos, wie że jego koszmar powrócił, a morderca znów próbuje wciągnąć go w swoją grę.

Robert Hunter jest niezwykle zdolnym detektywem. Już od małego był nadzwyczaj inteligentny i lubił zgłębiać swoją wiedzę. Zainteresowany seryjnymi mordercami, postanowił pracować w policji i chronić świat przed zwyrodnialcami. Hunter jest nie tylko inteligentny, ale i przystojny, a z jego oczu bije bezkompromisowość. Przez swój upór został jednym z najlepszych detektywów w Los Angeles. Nie sposób go nie lubić, jego specyficzne poczucie humoru nie raz sprawiało uśmiech na mojej twarzy. Może i nie było go za dużo, ale myślę, że jeszcze się rozkręci.
Wraz ze swoim partnerem Garcią - który jest równie zabawny i zaangażowany w pracę, jak Robert - mają do rozwiązania niełatwą sprawę. Muszą dorwać psychopatycznego mordercę, który znęca się nad swoimi ofiarami. Niestety ofiary w żaden sposób nic nie łączy, co utrudnia im zadanie. Czy uda im się rozgryźć kim jest Krucyfiks i zapobiec kolejnym zbrodniom?

***

"Krucyfiks" to debiut Chrisa Cartera i aż ciężko mi w to uwierzyć, bo książka jest naprawdę genialna. Jeśli tak wygląda początek serii, to aż się boję co będzie dalej. Znalazłam tutaj wszystko to, czego szukam w tego typu książkach. Jest akcja, psychopatyczny morderca, świetnie wykreowani bohaterowie - nie tylko Ci główni, fenomenalnie skonstruowana intryga, dzięki której do końca nie wiadomo kto i dlaczego morduje. Nie brakuje dreszczyku emocji, przez który chcemy więcej i więcej, a także momentów, które mogą wywołać u nas zatrzymanie akcji serca. Brutalne opisy ofiar, aż przyprawiają o gęsią skórkę, a zakończenie dosłownie miażdży. Czytając kto jest tytułowym Krucyfiksem, czułam się jakbym oberwała w głowę i przez tydzień nie mogłam wyjść z szoku, a także z podziwu, jak autor mistrzowsko ułożył tę intrygę. Właśnie to wszystko jest tym, co w książkach lubię najbardziej.


W dodatku, autor przybliża profile seryjnych morderców, dzięki czemu możemy się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy. Ja osobiście interesuję się tą tematyką, więc dla mnie jest to ogromny plus tej książki. Co najważniejsze, Carter zanim zaczął pisać, był psychologiem kryminalnym i swego czasu badał i przesłuchiwał wielu zbrodniarzy, w tym również seryjnych, także mamy pewność, że zna się na tym, co pisze.
Warto dodać, że nie znajdziemy tutaj zbędnych opisów, co również jest na plus. Autor nie przeciąga, przez co książkę czyta się w ekspresowym tempie. Akcja toczy się w taki sposób, że przeczytałam ją jednym tchem.
Jeśli i wy szukacie tego w powieściach, to będzie to idealna lektura dla was. Ja już nie mogę się doczekać kolejnych spotkań z Hunterem. Ta książka zrobiła na mnie takie wrażenie, że Carter został moim nowym mistrzem i uplasował się na równi z Cobenem.
Moja ocena to: 10/10!


Dziękuję za uwagę i do następnego.
Pozdrawiam! :)

You Might Also Like

7 komentarze

  1. Kurcze, zawsze podczas czytania recenzji tego typu książek mam na nie straszną ochotę i znając mnie, pewnie bardzo by mi się spodobały, ale nigdy nie mogę się wziąć za ich przeczytanie :c Może w końcu ściągnę chociażby ebooka i sama się przekonam jak to wyjdzie w praniu :D

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, polecam serdecznie! :) A jeśli nie chcesz na początek takich brutalnych, to polecam książki Tess Gerritsen :D

      Usuń
  2. Ależ mi narobiłaś smaka na tego Cartera! Ale na Cobena też mam od dawna chęć i jak na razie, wciąż jestem na etapie tych dobrych chęci :p Zdecydowanie potrzebuję wiadra czasu i chyba odcięcia od internetu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że w końcu uda Ci się z nimi zapoznać, a jak się w końcu uda to czekam na relację. :D

      Usuń
  3. Ok. Przekonałaś mnie. Wychodzi na to, że w tej książce jest wszystko czego pragnę :P
    Tortury, morderstwo, przystojny detektyw i zabawny policjant, seryjni mordercy- muszę to mieć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana wiedziałam, że to się stanie prędzej czy później. Bądź co bądź, ta książka idealnie wpisuje się w Twoje upodobania. :D I mam nadzieję, że równie bardzo jak mi, spodoba się i Tobie. :D ❤

      Usuń
  4. Spojler!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!##!!!!!!!!!!!!!!#!!!Książka super tylko kto byl tym krucyfiksem na poczatku caly czas ta dziewczyna???Niby zatrzymali i sie powiesil w wiezieniu nie ten morderca co mial to w takim razie kto zabijal wczesniej skoro ona robila to z zemsty.Czegos nie doczytalem chyba prosze i odpowiedz🙂

    OdpowiedzUsuń

Popularne Posty

Etykiety

Aga Lesiewicz Agata Czykierda-Grabowska Alek Rogoziński Amanda Prowse Amy A. Bartol Andy Weir Antonio Manzini Bartłomiej Świderski Bartosz Szczygielski book haul Borwin Bandelow Cara Delevingne Cecelia Ahern Chris Carter Colleen Hoover D.K. Hamlin Elie Grimes Ewa Ornacka Fantastyka Gene Stone Guillaume Musso Harlan Coben Inne Insignis J. D. Barker J. P. Monninger Jenny Blackhurst Jessica Khoury Jill Santopolo John Scalzi Jojo Moyes Jonas Winner Jørn Lier Horst JP Delaney Karin Slaughter Katarzyna Bonda Katarzyna Puzyńska Keigo Higashino Kerry Daynes Kim Holden Kryminał Lisa Gardner Literatura faktu Literatura naukowa Literatura obyczajowa Literatura współczesna Luke Allnutt Magda Stachula Marc Levy Marcin Hybel Max Bentow Meghan Quinn Melanie Benjamin Michael Greger Między słowami Misha Glenny Młodzieżówka Monika Gomółka Moondrive NA Nicholas Sparks Ninni Schulman Nora Roberts OMG Books Ove Løgmansbø Patrick Suskind Podsumowanie Projekt Mindfulness Remigiusz Mróz Richard Paul Evans Rick Riordan Robert D. Hare Robert Dugoni Robyn Schneider Romans S.K. Tremayne Sara Barnard Sarah Jio Saroo Brierley Tagi Tess Gerritsen Tetsuya Honda Thomas Arnold Thriller Thriller medyczny Thriller psychologiczny Val McDermid Wydawnictwo Akurat Wydawnictwo Albatros Wydawnictwo Czarna Owca Wydawnictwo Dolnośląskie Wydawnictwo Filia Wydawnictwo Initium Wydawnictwo Jaguar Wydawnictwo Literanova Wydawnictwo Muza Wydawnictwo Otwarte Wydawnictwo Poznańskie Wydawnictwo Rebis Wydawnictwo Smak Słowa Wydawnictwo Sonia Draga Wydawnictwo SQN Wydawnictwo Vectra Wydawnictwo WAB Wydawnictwo Znak YA Zapowiedzi wydawnicze Ze słownikiem Znak Literanova