J. D. Barker - Czwarta Małpa

16:08

"Mizaru znaczy "nie widzę nic złego", Kikazaru znaczy "nie słyszę nic złego", a Iwazaru - "nie mowię nic złego. [...] Shizaru symbolizuje zasadę "nie czynię nic złego"."


Tytuł książki: "Czwarta Małpa"
Autor: J. D. Barker
Wydawnictwo: Czarna Owca
Data premiery: 04 kwietnia 2018 r.
Ilość stron: 431

W Chicago grasuje tajemniczy seryjny morderca zwany Zabójcą Czwartej Małpy. Od kilku lat sieje grozę wśród mieszkańców, a policja bezskutecznie próbuje ustalić jego tożsamość. Nie zostawia dosłownie żadnych śladów. Do czasu...
Przełomem w śledztwie okazuje się wypadek, w którym pod kołami autobusu ginie mężczyzna. Wiele wskazuje na to, że jest to Zabójca Czwartej Małpy. Przy zwłokach zostało znalezione charakterystyczne pudełko z fragmentem ciała uprowadzonej ofiary.
Detektyw Sam Porter znajduje w marynarce pieszego pamiętnik. Dzięki niemu może wejść w umysł mordercy, żeby zrozumieć jego historię i odnaleźć ostatnią ofiarę nim będzie za późno...

***

Gdy tylko przeczytałam opis tej książki, wiedziałam, że muszę ją przeczytać. Seryjny morderca, pamiętnik, dzięki któremu możemy go poznać - cóż może być ciekawszego? Zawsze staram się nie stawiać wielkich oczekiwań wobec książki, żeby później się nie rozczarować. Jednak w tym wypadku od początku nastawiłam się na coś dobrego. Czy powieść podołała moim oczekiwaniom?


Jak w większości kryminałów, tak i tutaj mamy do czynienia z doświadczonym przez los detektywem. Mamy też seryjnego mordercę, który jest nieuchwytny i oczywiście nie zostawia żadnych śladów. Brzmi schematycznie, prawda? Jednak są dwie rzeczy, które mnie zachwyciły. Po pierwsze, fragmenty z pamiętnika mordercy. Możemy poznać jego dzieciństwo, wsiąknąć w jego umysł i dowiedzieć się z każdą kolejną kartką, dlaczego zabija. Trochę sprowadza to na nas emocjonalny rollercoaster. Bo w końcu czytamy pamiętnik kogoś, kto bez skrupułów zabija, ale poznając jego przeszłość pojawia się prócz złości jeszcze współczucie i smutek. Przyznam, że ta część książki była dla mnie najciekawsza, bo wprowadziła pewnego rodzaju powiew świeżości w kryminałach. Drugą rzeczą, która mnie "kupiła", to sama postać Zabójcy Czwartej Małpy, jego motywy, jak i sposób działania. Przyznam, że wykorzystanie przez autora Małp "nic nie słyszę, nic nie widzę, nic nie mówię" było bardzo ciekawe i dotychczas nie spotkałam się z czymś podobnym. A kryminałów przeczytałam już dość sporo i naprawdę nie jest łatwo mnie zaskoczyć. Jeśli jesteście ciekawi co te małpki mają wspólnego z mordercą, to koniecznie sięgnijcie po tę powieść.

Miłośnicy gatunku na pewno będą zachwyceni, kiedy sięgną po "Czwartą Małpę". Jestem pewna, że się nie zawiedziecie. Dla mnie to najlepsza książka tego roku i w pełni spełniła moje oczekiwania. Są ciekawi bohaterowie, szczególnie interesujący morderca, akcja, brutalność, wszystko co powinno składać się na dobry kryminał. Zachęcam Was z całego serca do poznania się z tą książką, myślę, że nie pożałujecie czasu, który jej poświęcicie. Jedyne czego żałuję, to tego, że tak szybko ją skończyłam, bo książki nie chce się odkładać ani na moment.
Moja ocena książki, to: 9/10.

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca


You Might Also Like

12 komentarze

  1. Wow, tym niecierpliwiej czekam aż dotrze do mnie w końcu egzemplarz recenzencki tego tytułu 😍 Brzmi niesamowicie interesująco i oryginalnie plus zasiał niezły ferment w bookstagramowym świecie powodując zbiorową histerię - mam nadzieję, że na mnie zrobi podobnie duże wrażenie 😅

    she__vvolf 🐺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że już niedługo Ci przyjdzie ta książka i będziesz mogła przekonać się na własnej skórze jaka jest genialna! :D

      Usuń
  2. Ostatnio dużo częściej sięgam po kryminały i thrillery, zatem z przyjemnością zapoznam się z "Czwartą małpą".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam serdecznie, bo jest naprawdę rewelacyjna! Ostatnio mało która książka mnie potrafiła zachwycić, a tutaj autorowi się to udało. :D

      Usuń
  3. Ze względu na zamiłowanie dla takich klimatów na pewno nie przejdę obok tej książki obojętnie. A sesja zdjęciowa świetnie Ci wyszła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuszna decyzja! Obok tej książki nie można przejść obojętnie :D
      Dziękuję bardzo! :)

      Usuń
  4. Zostało mi mniej niż pół książki, ale już jestem bardzo na TAK. Fragmenty z pamiętnika... wow. Po prostu WOW.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już się nie mogę doczekać aż skończysz i jaka będzie Twoja ostateczna opinia :D

      Usuń
  5. Tak te wejścia pamiętnika są świetne,naprawdę oryginalny pomysł :) dla mnie rewelacyjna książka ,co tu dużo gadać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, a fajnie tak wejść w umysł mordercy, przeczytać coś jego osobistego. Bardzo mi się to podobało. :D

      Usuń
  6. Super thriller,naprawdę wbił mnie w fotel. Zainteresowałem się od pierwszych kartek,świetnie się czytało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam tak samo :) Ostatnio mało która książka była mnie w stanie zaskoczyć, ale to co się tutaj działo, to była rewelacja. :D

      Usuń

Popularne Posty

Etykiety

Aga Lesiewicz Agata Czykierda-Grabowska Alek Rogoziński Amanda Prowse Amy A. Bartol Andy Weir Antonio Manzini Bartłomiej Świderski Bartosz Szczygielski book haul Borwin Bandelow Cara Delevingne Cecelia Ahern Chris Carter Colleen Hoover D.K. Hamlin Elie Grimes Ewa Ornacka Fantastyka Gene Stone Guillaume Musso Harlan Coben Inne Insignis J. D. Barker J. P. Monninger Jenny Blackhurst Jessica Khoury Jill Santopolo John Scalzi Jojo Moyes Jonas Winner Jørn Lier Horst JP Delaney Karin Slaughter Katarzyna Bonda Katarzyna Puzyńska Keigo Higashino Kerry Daynes Kim Holden Kryminał Lisa Gardner Literatura faktu Literatura naukowa Literatura obyczajowa Literatura współczesna Luke Allnutt Magda Stachula Marc Levy Marcin Hybel Max Bentow Meghan Quinn Melanie Benjamin Michael Greger Między słowami Misha Glenny Młodzieżówka Monika Gomółka Moondrive NA Nicholas Sparks Ninni Schulman Nora Roberts OMG Books Ove Løgmansbø Patrick Suskind Podsumowanie Projekt Mindfulness Remigiusz Mróz Richard Paul Evans Rick Riordan Robert D. Hare Robert Dugoni Robyn Schneider Romans S.K. Tremayne Sara Barnard Sarah Jio Saroo Brierley Tagi Tess Gerritsen Tetsuya Honda Thomas Arnold Thriller Thriller medyczny Thriller psychologiczny Val McDermid Wydawnictwo Akurat Wydawnictwo Albatros Wydawnictwo Czarna Owca Wydawnictwo Dolnośląskie Wydawnictwo Filia Wydawnictwo Initium Wydawnictwo Jaguar Wydawnictwo Literanova Wydawnictwo Muza Wydawnictwo Otwarte Wydawnictwo Poznańskie Wydawnictwo Rebis Wydawnictwo Smak Słowa Wydawnictwo Sonia Draga Wydawnictwo SQN Wydawnictwo Vectra Wydawnictwo WAB Wydawnictwo Znak YA Zapowiedzi wydawnicze Ze słownikiem Znak Literanova