Robert Dugoni - Na polanie wisielców

18:33

"Problem z kłamstwem - ciągnęła Tracy - polega na tym, że nigdy nie kończy się na jednym, prawda? [...] wkrótce trzeba skłamać znowu, a potem jeszcze raz i po jakimś czasie okazuje się, że naopowiadałeś tyle kłamstw, że nie wiesz, jaka jest prawda."



Tytuł książki: "Na polanie wisielców"
Autor: Robert Dugoni
Wydawnictwo: Albatros
Data premiery: 20 czerwca 2018
Ilość stron: 399

Pewnego dnia 1976 roku, siedemnastoletnia Kimi Kanasket nie wraca z pracy do domu. Kilka dni po zaginięciu, w rzece zostają odnalezione jej zwłoki. Policja stwierdziła, że Kimi popełniła samobójstwo i sprawa została zamknięta. Jednak nie dla młodego zastępcy szeryfa Buzza Almonda. Wie, że za tą sprawą kryje się coś więcej, więc prowadzi dochodzenie na własną rękę...

Czterdzieści lat później, detektyw Tracy Crosswhite prowadzi sprawę zabójstwa, w której nic nie wydaje się takie proste, jak na początku. Jedna ofiara, dwóch podejrzanych: żona i syn zmarłego. Co tak naprawdę wydarzyło się na miejscu zbrodni? Kiedy śledztwo zaczyna zmierzać w dobrym kierunku, do Tracy zwraca się przyjaciółka. Prosi ją o pomoc przy jednej ze spraw, którą kiedyś prowadził jej zmarły ojciec, a zostawił ją niezamkniętą.

***

Tracy Crosswhite jest Wam pewnie już znana z wcześniejszych książek autora, czyli "Grób mojej siostry" oraz "Jej ostatni oddech". A jeśli nie, to przed sięgnięciem po tę powieść, radzę Wam nadrobić zaległości, gdyż występują tutaj nawiązania do wcześniejszych części. Dlatego najlepiej czytać po kolei.
Ale jeśli chodzi o tę konkretną pozycję, to mamy w niej do czynienia z dwiema sprawami. Jedna teraźniejsza, druga z przeszłości. W zasadzie to na pierwszy plan wysuwa się śledztwo w sprawie Kimi i to na nim autor skupia większą uwagę. Pewnie dlatego, że sprawa jest, powiedzmy, że dość "bliska" Tracy, gdyż doskonale rozumie, co czuje rodzina martwej dziewczyny. Niestety rozwiązanie jest przewidywalne i w zasadzie już od połowy łatwo się domyślić zakończenia. Jednak nie przeszkadzało mi to jakoś bardzo w lekturze. Jasne, o wiele lepiej jest, kiedy książka potrafi zaskoczyć, ale autor bardziej skupił się tutaj na śledztwie, zbieraniu dowodów i żmudnej pracy detektywa, które pozwala powoli zbliżyć się do prawdy. Dodatkowo rozwiązanie sprawy z przeszłości, pomogło detektyw Tracy rozwiązać śledztwo teraźniejsze.


Nie znajdziemy tutaj wartkiej akcji, rozlewu krwi i masy trupów, także jeśli tego się spodziewacie, to cóż, ta książka po prostu nie będzie dla Was. Z początku nawet i mnie ciężko było się wciągnąć, jednak z czasem tak mnie pochłonęła lektura, że nawet nie wiem kiedy skończyłam! Ogromnie podobał mi się klimat małego miasteczka, które skrywa swoje tajemnice przez lata. Społeczność jest w większości tak z sobą zżyta, że nikt nie pozwoli aby ktoś poznał ich sekrety. Nie mogą one wyjść na światło dzienne, jednak dzięki Tracy, prawda w końcu wyjdzie na jaw.
Autor pokazuje, że długo skrywane i pielęgnowane przez lata poczucie winy, może doprowadzić do tragicznych czynów. A także to, jak jedno kłamstwo, potrafi przerodzić się w kolejne i następne, aż z kilku osób zamieszanych w sprawę, z upływem czasu potrafi nazbierać się ich całkiem sporo. Kiedy ktoś się wyłamie, słono. może go to kosztować.
Muszę przyznać, że pomysł był bardzo ciekawy, jak i samo wykonanie również. Szkoda tylko, że zakończenie było takie przewidywalne. Zdecydowanie wolę kiedy książka mnie zaskakuje. Tutaj mi tego zabrakło i to był w sumie jedyny minus. Mimo to powieść była dobra i miło spędziłam przy niej czas.
Moja ocena książki, to: 6/10.

Za egzemplarz książki dziękuję Wydawnictwu Albatros


You Might Also Like

2 komentarze

  1. Czytałam kiedyś "Grób mojej siostry" i z przykrością muszę przyznać, że nie zachwyciła mnie tak jak tego oczekiwałam i przez to nie nadrobiłam pozostałych tomów, a o tym słyszałam same pozytywne opinie :) Może kiedyś uda mi się to nadrobić :)

    Pozdrawiam, goszaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że nie miałam wielkich oczekiwań co do tej książki, więc może dlatego tak mi się spodobała. :D
      Może jak postanowisz nadrobić to akurat Tobie też się spodoba. :)

      Usuń

Popularne Posty

Etykiety

Aga Lesiewicz Agata Czykierda-Grabowska Alek Rogoziński Amanda Prowse Amy A. Bartol Andy Weir Antonio Manzini Bartłomiej Świderski Bartosz Szczygielski book haul Borwin Bandelow Cara Delevingne Cecelia Ahern Chris Carter Colleen Hoover D.K. Hamlin Elie Grimes Ewa Ornacka Fantastyka Gene Stone Guillaume Musso Harlan Coben Inne Insignis J. D. Barker J. P. Monninger Jenny Blackhurst Jessica Khoury Jill Santopolo John Scalzi Jojo Moyes Jonas Winner Jørn Lier Horst JP Delaney Karin Slaughter Katarzyna Bonda Katarzyna Puzyńska Keigo Higashino Kerry Daynes Kim Holden Kryminał Lisa Gardner Literatura faktu Literatura naukowa Literatura obyczajowa Literatura współczesna Luke Allnutt Magda Stachula Marc Levy Marcin Hybel Max Bentow Meghan Quinn Melanie Benjamin Michael Greger Między słowami Misha Glenny Młodzieżówka Monika Gomółka Moondrive NA Nicholas Sparks Ninni Schulman Nora Roberts OMG Books Ove Løgmansbø Patrick Suskind Podsumowanie Projekt Mindfulness Remigiusz Mróz Richard Paul Evans Rick Riordan Robert D. Hare Robert Dugoni Robyn Schneider Romans S.K. Tremayne Sara Barnard Sarah Jio Saroo Brierley Tagi Tess Gerritsen Tetsuya Honda Thomas Arnold Thriller Thriller medyczny Thriller psychologiczny Val McDermid Wydawnictwo Akurat Wydawnictwo Albatros Wydawnictwo Czarna Owca Wydawnictwo Dolnośląskie Wydawnictwo Filia Wydawnictwo Initium Wydawnictwo Jaguar Wydawnictwo Literanova Wydawnictwo Muza Wydawnictwo Otwarte Wydawnictwo Poznańskie Wydawnictwo Rebis Wydawnictwo Smak Słowa Wydawnictwo Sonia Draga Wydawnictwo SQN Wydawnictwo Vectra Wydawnictwo WAB Wydawnictwo Znak YA Zapowiedzi wydawnicze Ze słownikiem Znak Literanova