J. P. Monninger - Droga do Ciebie

17:18

"Każdy pnie się w górę, choć w gruncie rzeczy nie wie dokąd zmierza i co chce osiągnąć."

Tytuł książki: "Droga do Ciebie"
Autor: J. P. Monninger
Wydawnictwo: Czarna Owca
Data premiery: 2 sierpnia 2017
Ilość stron: 316

Heather jest zawsze doskonale zorganizowana. Ma zaplanowane całe życie od A do Z. Właśnie skończyła studia i czeka ją kariera w pracy swoich marzeń. Jednak zanim ją zacznie, wraz z dwiema najlepszymi przyjaciółkami - Amy i Constance - wybiera się w podróż po Europie. Jednak nie wszystko można zaplanować. W drodze do Amsterdamu, Heather poznaje tajemniczego, przystojnego Jacka z Vermontu, który również zwiedza Europę. Podąża on za zapiskami z dziennika swojego dziadka, który opisał w nim miejsca, które odwiedził tuż po wojnie. To spotkanie uświadomi Heather, że gdy pojawia się miłość, wszystkie plany mogą się posypać. Dzięki poznaniu Jacka zmieni się jej podejście do życia i zacznie się nim cieszyć. Przyjdzie jej zmierzyć się z czymś zaskakującym, niewytłumaczalnym. Ta podróż okażę się nie być ostatnią wyprawą dziewczyny do Europy...

***

Wiecie co? Swego czasu czytałam mnóstwo romansów i praktycznie nie sięgałam po inne gatunki. Jednak z końcem gimnazjum się to zmieniło. Zaczęłam poznawać inne gatunki, przez co po romanse sięgałam coraz rzadziej. Stały się dla mnie bardziej odskocznią od pozostałych książek. Jednak muszę przyznać, że przeczytałam ich w swoim życiu bardzo dużo. Jaki z tego wniosek? Ciężko mnie czymś zaskoczyć. Myślę, że takie książki powinny czytelnika w pewien sposób zauroczyć, chwycić za serce. Czy było tak w tym przypadku? Niestety nie. Nie wiem, może jestem już za stara na tego typu romanse? Z wiekiem człowiek zdaje sobie sprawę z wielu rzeczy, między innymi z tego, że miłość od pierwszego wejrzenia nie trafia się na każdym kroku, tak jak to ma miejsce w książkach, bądź filmach. Albo ja po prostu nie jestem duszą romantyczki i przez to takie sytuacje w książkach zamiast mnie poruszać, bardziej mnie irytują. Wiem, w fikcji literackiej nie wszystko musi być realistyczne, ale hej, czy to nie przez nią, większość dziewczyn ma nadzieję na swoje "love story" i później czuje rozczarowanie?
Ale mniejsza, bo trochę zbaczam z tematu. Wróćmy do książki.

Zacznijmy od bohaterów. Jeśli chodzi o Heather, to szybko zaczęła działać mi na nerwy. A niestety to właśnie ona gra w tej powieści pierwsze skrzypce. Szczególnie jedna sytuacja bardzo mnie zirytowała, gdzie dziewczyna zachowała się dosłownie jak rozpuszczony dzieciak i nie, nie przesadzam. W dodatku jej zbyt rozległe opisy, często nic nie wnoszące do fabuły, bez których książka mogłaby być przynajmniej o te 50-70 stron cieńsza. Nie wiem, może się czepiam, ale takie są moje odczucia.
Z kolei Jacka polubiłam niemal od razu. Mimo zbytniej pewności siebie, ma coś w sobie takiego, że darzyłam go sympatią. Jego podejście do życia bardzo mi się spodobało. Chociaż jest jedna rzecz, która mnie bardzo raziła. Był według mnie zbyt idealny. Tacy ludzie się nie zdarzają i nie wiem kiedy autorzy zaczną to zauważać i przestaną tworzyć wyidealizowane postacie.


To, co bardzo mi się podobało, to ukazana przyjaźń między Heather, Amy i Constance. I to chyba jest jedyny plus tej książki. Miałam nadzieję, że wraz z bohaterami będę zwiedzała Europę, poczuję klimat europejskich miast i dosłownie się do nich przeniosę, ale niestety tak się nie stało. Wątek miłosny zdecydowanie wybił się tutaj na pierwszy plan. Poszczególne miasta co prawda zostały opisane, ale nie czuło się, jakby właśnie się tam było. A tego trochę oczekiwałam.
Chociaż książka od połowy zaczynała mnie nudzić, to muszę przyznać, że czytało mi się ją nawet szybko. Wiem, że ta powieść zebrała wiele zachwytów, ale ja ich nie podzielam i trochę nie rozumiem. Może jestem już za stara na tego typu książki. Albo po prostu szukam w literaturze czegoś zupełnie innego. A może jestem już zbyt wybredna, ponieważ przeczytałam za dużo książek. Jakikolwiek jest tego powód, jedno jest pewne. Mam po tej lekturze lekcję na przyszłość, żeby nie czytać za dużo romansów.
Czy warto przeczytać "Drogę do Ciebie"? Według mnie nie, ale jak wiadomo, najlepiej przekonać się samemu i wyrobić sobie własne zdanie. Ja natomiast na pewno nie wrócę do tej historii i nie zapadnie mi ona w pamięci.
Moja ocena książki, to: 4/10.

"[...] książka to towarzysz. Możesz ją czytać w szczególnym miejscu, na przykład w pociągu do Amsterdamu, potem zabrać do domu i wstawić na półkę, a później po wielu latach, przypomnieć sobie tamtą podróż z lat młodości. [...] Jeśli kochasz książkę, możesz ją komuś ofiarować. Albo odkrywać wciąż na nowo. To jak spotkanie ze starym przyjacielem."

"[...] książki to miejsca, które odwiedzamy, i  gdy natykamy się na kogoś, kto czytał te same strony co my, to tak, jakbyśmy podróżowali w tym samym kierunku. Wiemy coś o nich, bo zamieszkiwali z nami te same światy. Wiemy, po co żyją."

"[...] rzeczywistość nigdy nie sprosta potrzebom duszy."

"Czasami łatwiej jest coś zniszczyć, niż to pielęgnować. Czy mówię do rzeczy?"

"Miłość. Tylko z jej powodu ludzie zachowują się jak szaleńcy."

Za egzemplarz książki dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca


You Might Also Like

4 komentarze

  1. Ja mam wręcz odwrotne uczucia - książka bardzo mi się podobała i zapadła mi w pamięć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego właśnie powodu uwielbiam książki, bo każdy może podzielić się własnym zdaniem i każdemu podoba się coś innego. :) Ja chyba już za dużo tych romansów przeczytałam, przez co każdy kolejny jest dla mnie po prostu mdły i słaby.

      Usuń
  2. Powiem Ci, że czytałam o tej książce dość słabe opinie. Skoro mówisz, że główna bohaterka jest irytująca, to ojj...Nieźle zaczęłabym się denerwować podczas czytania :D A ja bywam później bezpośrednia w recenzjach haha, ale mimo wszystko jeśli kiedyś będę miała okazję ją przeczytać, to być może sięgnę i sprawdzę na sobie, czy mi się spodoba :DI kochana, oba zdjęcia, które tu wstawiłaś są wspaniałe, ale w tym drugim się zakochałam! No po prostu cudowne ♥♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, słusznie, najlepiej wyrobić sobie własne zdanie, dlatego jeśli będziesz miała taką możliwość, to jak najbardziej przeczytaj. :D Jestem bardzo ciekawa czy Tobie by się spodobała. :)
      Oj słodzisz mi tutaj! Ale dziękuję bardzo! :D <3

      Usuń

Popularne Posty

Etykiety

Aga Lesiewicz Agata Czykierda-Grabowska Alek Rogoziński Amanda Prowse Amy A. Bartol Andy Weir Antonio Manzini Bartłomiej Świderski Bartosz Szczygielski book haul Borwin Bandelow Cara Delevingne Cecelia Ahern Chris Carter Colleen Hoover D.K. Hamlin Elie Grimes Ewa Ornacka Fantastyka Gene Stone Guillaume Musso Harlan Coben Inne Insignis J. D. Barker J. P. Monninger Jenny Blackhurst Jessica Khoury Jill Santopolo John Scalzi Jojo Moyes Jonas Winner Jørn Lier Horst JP Delaney Karin Slaughter Katarzyna Bonda Katarzyna Puzyńska Keigo Higashino Kerry Daynes Kim Holden Kryminał Lisa Gardner Literatura faktu Literatura naukowa Literatura obyczajowa Literatura współczesna Luke Allnutt Magda Stachula Marc Levy Marcin Hybel Max Bentow Meghan Quinn Melanie Benjamin Michael Greger Między słowami Misha Glenny Młodzieżówka Monika Gomółka Moondrive NA Nicholas Sparks Ninni Schulman Nora Roberts OMG Books Ove Løgmansbø Patrick Suskind Podsumowanie Projekt Mindfulness Remigiusz Mróz Richard Paul Evans Rick Riordan Robert D. Hare Robert Dugoni Robyn Schneider Romans S.K. Tremayne Sara Barnard Sarah Jio Saroo Brierley Tagi Tess Gerritsen Tetsuya Honda Thomas Arnold Thriller Thriller medyczny Thriller psychologiczny Val McDermid Wydawnictwo Akurat Wydawnictwo Albatros Wydawnictwo Czarna Owca Wydawnictwo Dolnośląskie Wydawnictwo Filia Wydawnictwo Initium Wydawnictwo Jaguar Wydawnictwo Literanova Wydawnictwo Muza Wydawnictwo Otwarte Wydawnictwo Poznańskie Wydawnictwo Rebis Wydawnictwo Smak Słowa Wydawnictwo Sonia Draga Wydawnictwo SQN Wydawnictwo Vectra Wydawnictwo WAB Wydawnictwo Znak YA Zapowiedzi wydawnicze Ze słownikiem Znak Literanova