[Przedpremierowo] Magda Stachula - Trzecia

20:53

"[...] życie biegnie do przodu, nie wstecz, i zazwyczaj znacznie więcej dzieje się w naszych głowach niż w rzeczywistości."


Najpierw zauważyła błysk flesza, gdy ktoś zrobił jej zdjęcie z ukrycia.
Następnie usłyszała tajemniczy głos w mieszkaniu.
Później ktoś stał przed jej drzwiami i nasłuchiwał.

***

Eliza ma dwadzieścia osiem lat, mieszka w Krakowie i jest psychoterapeutką. W trakcie wielogodzinnych sesji zagląda w głowy swoich pacjentów. Pewnego dnia ma wrażenie, że ktoś ją obserwuje i śledzi. Tym razem to do jej życia ktoś zagląda. Z każdym dniem popada w coraz większy obłęd, a kiedy szuka pomocy, nikt jej nie wierzy. Kobieta skrywa sekret z dawnych lat. Czy to  przeszłość ją dopadła?

Lilianna jest czterdziestokilkuletnią bizneswoman z Warszawy. Wiedzie dość wystawne życie. Z pozoru ma wszystko, pieniądze, piękny dom, jednak odczuwa ogromną samotność. Dwa lata temu rozstała się ze swym kochankiem i do teraz nie potrafi zagoić swoich ran. Zrobi wszystko by odzyskać miłość swojego życia.

Anton jest tajemniczym, trzydziestoczteroletnim mężczyzną z Rosji, który ucieka z kraju, gdyż zadarł z niewłaściwymi ludźmi. Jest bohaterem, o którym wiemy najmniej, który powoli odkrywa przed nami kolejne karty ze swego życia. Czy ludzie którzy go ścigają, wyrównają rachunki? Czy uda mi się zbiec pod inną tożsamością?

Trójka ludzi, których tak wiele różni. Co może ich łączyć? Każdy z nich, zmaga się z wydarzeniami z przeszłości, które skrywają, jednak w końcu wyjdą one na jaw...


Książka jest napisana z perspektywy trzech osób, którzy na zmianę opowiadają swoją historię. Jednak to Eliza gra tutaj pierwsze skrzypce. Rozdziały nie są długie, a każdy kończy się w taki sposób, że po prostu musimy czytać dalej, bo chcemy wiedzieć, jak wszystko się potoczy. Fabuła jest wciągająca i mimo, że jest w niej też sporo obyczajówki, to czyta się z zapartym tchem. Mogę was zapewnić, że jeśli już zaczniecie czytać, to prędko tej książki nie odłożycie. Plusem jest również to, że w trakcie lektury, nie raz udzielał mi się lęk Elizy, czy samotność i ból Lilianny, a odczuwanie emocji bohaterów w trakcie lektury bardzo sobie cenię.
Każda z wykreowanych postaci była na swój sposób intrygująca. Jednak im dalej w lekturę, tym bardziej uważałam, że każdy z nich powinien udać się na wizytę do psychiatry. W szczególności Eliza, która czasami była aż nie do zniesienia. Nie wiem czy to zabrzmi dobrze, czy też nie, ale najbardziej darzyłam sympatią postacie, które z założenia miały być tymi złymi. Może to już zboczenie zawodowe, że ciągnie mnie do tych negatywnych charakterów?

Autorka w świetny sposób ukazała, jak niebezpieczne mogą być social media i co można zrobić za pomocą niepozornych aplikacji. W tych czasach większość z nas praktycznie żyje Internetowym światem i zamieszcza na swoich kontach wszystko. Od zwykłych, nieistotnych rzeczy, po prywatne sprawy i dane osobowe. A to co raz znalazło się w sieci, na zawsze tam pozostanie. Nikt nie jest anonimowy. Jeśli chcesz się czegoś o kimś dowiedzieć, wystarczy dobrze poszukać i znajdziesz wszystkie informacje, jakich potrzebujesz. A to dla niektórych może się skończyć tragicznie...


Niestety nie miałam jeszcze okazji czytać debiutu Pani Magdy, czyli "Idealnej", więc nie mogę porównać tych dwóch książek. Jednak "Trzecia" zrobiła na mnie ogromne wrażenie i dosłownie pochłonęłam tę historię. To naprawdę dobry thriller psychologiczny, który nie raz spowodował, że pytałam sama siebie: "o co tutaj chodzi!?". Przez cały czas trzyma w napięciu, czasem sprawia, że czujemy dreszczyk emocji i, co najważniejsze, wciąga od pierwszych stron. Myślę, że fani tego typu książek będą zadowoleni z lektury, tak samo jak ja. Z czystym sumieniem mogę polecić Wam tę książkę, ale ostrzegam, zarezerwujcie sobie dla niej sporo wolnego czasu. I pod żadnym pozorem nie gotujcie w trakcie czytania, bo może się to źle skończyć. Moje spalone naleśniki na pewno by to potwierdziły!
Moja ocena książki, to: 8/10.

"[...] pierwiastek egoizmu nie tylko pozwala przetrwać i nie zwariować, ale także atakuje znienacka."

"Kocham tak bardzo, że serce pęka mi głośniej niż którakolwiek kość."

"Pamięć ma jedną wadę. Istnieje."

"Łzy napływają mi do oczu, gdy zdaję sobie sprawę, jak wielkim bankrutem życiowym jestem. Mimo okrągłej sumki na koncie, mimo pięciocyfrowej miesięcznej pensji, mimo luksusu, w którym żyję. Pieniądze nie dają szczęścia, dlaczego tak wielu z nas wciąż tego nie rozumie?"

"[...] zmuszanie kogokolwiek do czegokolwiek, wbrew jego woli, to nie wychowywanie czy zachowywanie pozorów, tylko czysta przemoc."

"[...] nie warto oglądać się za siebie, trzeba patrzeć w kierunku, w którym się zmierza."

"Każdy skrywa jakąś tajemnicę, bez wyjątku, wszyscy mamy coś na sumieniu. To może być cokolwiek: czyn, myśl, życzenie, coś, czego nie chcielibyśmy wyjawić przed resztą świata, coś, czego wstydzimy się nawet przed samymi sobą. Jednak większości z nas nie przeszkadza to w normalnym funkcjonowaniu, ciemna strona nie dominuje w codziennym życiu."


"[...] czasem trudno pogodzić się z czymś, czego nie możemy już zmienić."

Za egzemplarz książki, bardzo dziękuję Wydawnictwu Znak Literanova

You Might Also Like

18 komentarze

  1. Zaciekawiłaś mnie 😊 miałam ograniczyć zakupy książkowe, ale ostatnio ciągnie mnie do dobrych thrillerów, więc chyba skusze się na te książkę 😏

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta mi się naprawdę podobała, także osobiście polecam :D

      Usuń
  2. o rany, wydaje się być super! mam nadzieje, że kiedyś trafi w moje łapska : D

    ciemoszewska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie czytam i przyznam ze super mi sie czyta 😊 myślę że dziś lub jutro skończę 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem bardzo ciekawa Twojej opinii po lekturze. 😊

      Usuń
  4. Jestem bardzo ciekawa zakończenia :) Książkę czyta się zaskakująco dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jestem dopiero na 60stronie i już uważam że z każdym jest coś nie halo i specjalista by się im przydał. Ale no nic czytam dalej i ciąg dalszy Twojej recenzji przeczytam jak skończę 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka jest prawda, że każdemu by się przydał, nie będę się spierać. :D Uciekam czytać Twoją recenzję :D

      Usuń
  6. Potwierdzam Twoje słowa Kochana – to dobra książka :) Trzyma w napięciu oraz ma ciekawych i specyficznych na swój sposób bohaterów, co jest kolejnym plusem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to, bardzo przyjemnie się czytało i jest wciągająca. Patrząc na nasze zbliżone gusta, nie dziwię się, że mamy podobne zdanie. :D

      Usuń
  7. "Idealna" mi się podobała, zatem z chęcią sięgnę po tę nową powieść Pani Magdy :D

    Pozdrawiam,
    camilleshade-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam :D ja natomiast muszę sięgnąć po "Idealną" :D

      Usuń
  8. Czytałam Idealną. Była ciekawa, nie powiem, ale jakoś na tę nie mam ochoty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam porównania, ale spotkałam się z opiniami, że ta jest lepsza. Natomiast no nie mam jak tego potwierdzić. :D Ale wiadomo, jak się nie ma ochoty, to też nie ma co zmuszać. :)

      Usuń
  9. Czekam nadal na swój egzemplarz i już nie mogę się doczekać! :D
    Zapowiada się coś naprawdę dobrego ^^

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, trzymam kciuki, żeby jak najszybciej dotarł. :D

      Usuń

Popularne Posty

Etykiety

Aga Lesiewicz Agata Czykierda-Grabowska Alek Rogoziński Amanda Prowse Amy A. Bartol Andy Weir Antonio Manzini Bartłomiej Świderski Bartosz Szczygielski book haul Borwin Bandelow Cara Delevingne Cecelia Ahern Chris Carter Colleen Hoover D.K. Hamlin Elie Grimes Ewa Ornacka Fantastyka Gene Stone Guillaume Musso Harlan Coben Inne Insignis J. D. Barker J. P. Monninger Jenny Blackhurst Jessica Khoury Jill Santopolo John Scalzi Jojo Moyes Jonas Winner Jørn Lier Horst JP Delaney Karin Slaughter Katarzyna Bonda Katarzyna Puzyńska Keigo Higashino Kerry Daynes Kim Holden Kryminał Lisa Gardner Literatura faktu Literatura naukowa Literatura obyczajowa Literatura współczesna Luke Allnutt Magda Stachula Marc Levy Marcin Hybel Max Bentow Meghan Quinn Melanie Benjamin Michael Greger Między słowami Misha Glenny Młodzieżówka Monika Gomółka Moondrive NA Nicholas Sparks Ninni Schulman Nora Roberts OMG Books Ove Løgmansbø Patrick Suskind Podsumowanie Projekt Mindfulness Remigiusz Mróz Richard Paul Evans Rick Riordan Robert D. Hare Robert Dugoni Robyn Schneider Romans S.K. Tremayne Sara Barnard Sarah Jio Saroo Brierley Tagi Tess Gerritsen Tetsuya Honda Thomas Arnold Thriller Thriller medyczny Thriller psychologiczny Val McDermid Wydawnictwo Akurat Wydawnictwo Albatros Wydawnictwo Czarna Owca Wydawnictwo Dolnośląskie Wydawnictwo Filia Wydawnictwo Initium Wydawnictwo Jaguar Wydawnictwo Literanova Wydawnictwo Muza Wydawnictwo Otwarte Wydawnictwo Poznańskie Wydawnictwo Rebis Wydawnictwo Smak Słowa Wydawnictwo Sonia Draga Wydawnictwo SQN Wydawnictwo Vectra Wydawnictwo WAB Wydawnictwo Znak YA Zapowiedzi wydawnicze Ze słownikiem Znak Literanova